Το δέρμα έχει όπλα!

Το δέρμα έχει όπλα!

Δεν είναι οι πανάκριβες κρέμες που διασφαλίζουν όμορφο δέρμα. Το «θαυματουργό» τρίπτυχο είναι άσκηση, επαρκής ύπνος και σωστή διατροφή! Η διαδικασία γήρανσης είναι… εσωτερική» υπόθεση. Το «είμαστε ό,τι τρώμε», αντανακλά και στο δέρμα.

Μετά τα τριάντα το δέρμα σταδιακά αρχίζει να χάνει τη φρεσκάδα του. Αν καταναλώνουμε πολλά κορεσμένα λιπαρά και υδατάνθρακες, αν πίνουμε αλκοόλ και καπνίζουμε, οι ρυτίδες κάνουν νωρίτερα την εμφάνισή τους. Αλκοόλ και καφεΐνη, λειτουργούν διουρητικά και αφυδατώνουν το δέρμα ενώ το κάπνισμα, ενισχύει την παραγωγή ελεύθερων ριζών, που γερνούν το δέρμα.

Ο… συμμαχικός στρατός

Νερό. Ο αποτελεσματικότερος τρόπος για να ενυδατωθεί ο οργανισμός και κατ’ επέκταση το δέρμα. Το νερό, βοηθά τα κύτταρα να κινούν τα θρεπτικά συστατικά και ν’ απομακρύνουν τις τοξίνες. Είναι απαραίτητα καθημερινά, κάθε εποχή τουλάχιστον 8 με 10 ποτήρια.

Κίτρινα και πορτοκαλί φρούτα. Περιέχουν άφθονη βιταμίνη Α, η οποία ανανεώνει τα κύτταρα και προστατεύει από την ακμή. Γι’ αυτό και η συγκεκριμένη βιταμίνη περιέχεται σε πολλά προϊόντα ομορφιάς.

Πράσινο τσάι. Το καλύτερο ρόφημα, με αντιοξειδωτικές και αντιγηραντικές πολυφαινόλες. Τα φύλλα τσαγιού, έχουν υψηλότερη περιεκτικότητα σε θρεπτικά στοιχεία, σε σχέση με το τσάι του εμπορίου που πωλείται σε φακελάκια.

Ντομάτα. Το θαυματουργό λυκοπένιό της, δρα αντιοξειδωτικά ενώ τα καροτενοειδή της επιβραδύνουν την καταστροφή των κυττάρων από τις ελεύθερες ρίζες.

Λιπαρά ψάρια. Σαρδέλα, ρέγκα και  σολομός είναι πλούσια σε ω-3 λιπαρά οξέα, που έχουν αντιφλεγμονώδη δράση και προστατεύουν το δέρμα. Η ασταξανθίνη του σολομού, βελτιώνει την ελαστικότητα του δέρματος.  Περιέχουν και το αντιγηραντικό συνένζυμο Q10, όπως και οι ξηροί καρποί και το κρέας.

Ελαιόλαδο. Με αντιφλεγμονώδη και αντιοξειδωτική δράση, πλούσια πηγή βιταμίνης Ε, αλλά και πολυακόρεστων λιπαρών οξέων.

Ξηροί καρποί. Κυρίως καρύδια και αμύγδαλα είναι πλούσια σε ω-3 λιπαρά οξέα, πρωτεΐνη και βιταμίνη Ε. Ενυδατώνουν την επιδερμίδα και απομακρύνουν τις ελεύθερες ρίζες.

Τυρί κότατζ. Περιέχει, σελήνιο και βιταμίνη Ε, με αποδεδειγμένα αντιοξειδωτική δράση. Το σελήνιο, μειώνει την καταστροφική επίδραση του ηλίου στο δέρμα, η οποία μας απειλεί κάθε εποχή. Αναζητείστε σελήνιο και σε δημητριακά  ολικής άλεσης, θαλασσινά και ξηρούς καρπούς.

Αβοκάντο. Θωρακίζει το δέρμα με βιοτίνη και πολυακόρεστα λιπαρά οξέα. Ένα αβοκάντο περιέχει 27% από τις ημερήσιες ανάγκες μας σε νιασίνη, η οποία έχει αντιφλεγμονώδη δράση και μειώνει τις πανάδες.

Μύρτιλα. Λειτουργούν αντιγηραντικά, χάρη στα αντιοξειδωτικά και τα φλαβονοειδή τους.

Ρόδι. Πλούσιο σε αντιοξειδωτικά, συμβάλει στην παραγωγή περισσότερου κολλαγόνου από το δέρμα.

Εσπεριδοειδή. Πλούσια πηγή βιταμίνης C. Έχουν χαμηλότερο γλυκαιμικό δείκτη σε σύγκριση με τα άλλα φρούτα: να θυμίσω ότι οι σταθερές τιμές σακχάρου στο αίμα επιβραδύνουν τη γλυκοζυλίωση, που καταστρέφει το κολλαγόνο.

Μάνγκο. Πλούσιο σε βιταμίνη Α η οποία συμβάλει στην ανανέωση των κυττάρων του δέρματος, ενισχύοντας την παραγωγή κολλαγόνου και ελαστίνης και μειώνοντας λεπτές γραμμές και ρυτίδες και βελτιώνοντας την υφή και τον τόνο του δέρματος.

Άπαχο κρέας και πουλερικά. Βασική πηγή πρωτεΐνης ενώ δεν μας επιβαρύνουν με «κακά» λιπαρά. Η πρωτεΐνη ενισχύει την παραγωγή κολλαγόνου και κάνει το δέρμα ελαστικό. Περιέχουν και ψευδάργυρο, ο οποίος συμβάλει στην ανάπλαση και ανανέωση των κυττάρων.

Αυγά. Με ευεργετικές πρωτεΐνες, και βιοτίνη, αναπλάθουν το δέρμα και το προστατεύουν από την αφυδάτωση.

Όσπρια. Πλούσια πηγή πρωτεϊνών, αναπλάθουν τα κύτταρα το δέρματος.

Αβοκάντο. Με υγιή μονοακόρεστα λιπαρά που κρατούν το δέρμα απαλό, ενυδατωμένο και πλούσιο σε ισχυρά αντιοξειδωτικά.i

Κακάο. Οι φλαβανόλες του, βελτιώνουν την υφή του δέρματος και την κυκλοφορία του αίματος. Ναι στη σοκολάτα, αρκεί να περιέχει τουλάχιστον 70% κακάο.

Γιαούρτι. Τα προβιοτικά του προστατεύουν από την ακμή και το έκζεμα. Τα γαλακτοκομικά περιέχουν ασβέστιο, που προστατεύει την υγρασία του δέρματος.

Πηγή